tisdag 5 februari 2013

rast ibland är bra

Åsa Erlandsson har lärt mig något fruktansvärt bra, man måste få ha RAST! Ja, jag vet att mor gör det här med kurbits bäst, men får väl börja nånstans jag med.
Hur som helst så kommer allt som oftast alla de här kreativa idéerna när man borde göra annat och dagens fall var inget undantag. Ny tenta på G imorgon i byggteknik, materiallära, ljud- & brandisolering och radon. Känns helt ok, så jag tror trots allt inte att min lilla rast kommer att dra ner betyget.
Utöver 7 timmar i skolan idag har jag även hunnit med en löprunda, lagat mat och fått en guidad tur i Sport Campus gym i Torvalla sporthall, helt perfekt ställe!
Under besöket höll några på och tränade boxning, hälsade på tränaren och förklarade att jag var ny. Han kollade på mig och sa "Vilken idrott? Skulle gissa på kampsport med tanke på dina "stabbigga" ben." Tja, cyklingen gör ju att de blir använda då och då, annars är brottningsmatcher med syrran och herren på täppan i låg- och mellanstadiet under vintertid det närmaste kampsport jag har kommit. Så lite rätt kanske han fick ändå...
Kom in på Sport Campus Sweden nu till vårterminen och det känns toppen med deras uppbackning under studietiden! Ni kan kolla in länken till höger om ni håller på med elitidrott och går i högskoletankar.
Dags för lite fruktsallad, läsa vidare och ladda batterierna inför morgondagen, önska mig lycka till!

//Snihsan

2 kommentarer:

  1. Klart man ska ha rast!! Så kan man köra hårt sen :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunde inte ha sagt det bättre själv Åsis!!! :) Kram på dig också!

      Radera