måndag 18 februari 2013

Sportpanelen

Såg på sportpanelen i svt i morse.
Ena frågan löd: Vad tycker ni om att brottningen stryks ur OS-programmet?
Ett av svaren blev: Konstigt att cyklingen får vara kvar som är värsta dopinggeggan medan brottningen kastas ut.
Jaha....
Då var det dags igen....
Börjar bli riktigt trött på hur cykling poppar upp tillsammans med doping allt som oftast, liksom jag tror att brottningen inte vill bli förknippad som en idrott med endast felaktiga domslut till exempel. Säger bara en sak: Snälla sluta kasta ur "er" saker hur som helst och försök se hela bilden. Jag kan dock bara tala för "min" idrott och det känns som om cyklingen har fått en stämpel på sig vilken jag undrar hur lång tid det kommer ta att sudda ut. När jag pratar cykel med andra vill jag prata om fantastiska prestationer och inte vad de kan ha haft i kroppen för att lyckas.
Är hur som helst glad för alla tester som görs och för varje fuskare de hittar. För hur ska vi annars få en ren idrott om vi bara sopar allt under mattan och låtsats som att det regnar?
Jag gör i alla fall det lilla jag kan och, önskar att alla andra som idrottar i vilken gren det än är, pressar min kropp till bristningsgränser utan otillåtna medel i kroppen.

Inte det roligaste att snacka om och ska försöka att inte vara lika näbbig i framtiden. Var bara tvungen att få ur mig skiten!
Jag tycker att det är tråkigt att brottningen kastas ut ur OS och jag hoppas cyklingen kan komma i rätt dager innan något sådant är aktuellt även här.

//Snihsan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar